Regulamin
rekrutacji do klasy pierwszej
II Liceum Ogólnokształcącego im. C. K.
Norwida
w
Stargardzie Szczecińskim
na rok szkolny 2010/11:
§ 1
1. Kandydaci do II Liceum Ogólnokształcącego składają podania w terminie:
od 10 maja 2010 r. do 7 czerwca 2010 r. (do godz. 15:00).
2. Podanie można pobrać ze strony internetowej szkoły: www.lo2.stargard.edu.pl (link: rekrutacja) lub otrzymać w sekretariacie szkoły w dniach pracy (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 9:00 do 15:00.
3. Do podania należy dołączyć:
1) trzy zdjęcia,
2) zaświadczenie komisji olimpijskiej (dotyczy laureatów i finalistów ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych),
3) zaświadczenie komisji konkursowej (dotyczy laureatów konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu),
4) zaświadczenie dyrektora gimnazjum o udziale w konkursach rejonowych i zajętym miejscu,
4. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.
§ 2
Zmiany wybranej szkoły kandydaci mogą dokonać w dniach:
15 – 22 czerwca 2010 r. do godz. 15:00
§ 3
1. Kandydaci uzupełniają złożone podania dostarczając w dniach:
25 – 29 czerwca 2010 r. do godz. 15:00
oryginały lub kopie;
1) świadectwa ukończenia gimnazjum,
2) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub zaświadczenie OKE o zwolnieniu z egzaminu.
Kopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.
2. Każda strona kopii powinna zawierać adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły oraz imienną dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
3. Podania niekompletne nie będą rozpatrywane przez szkolną komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną.
§ 4
Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna w dniach:
29 czerwca (od godz. 15:00) – 2 lipca 2010 r. (do godz. 10:00)
prowadzi postępowanie rekrutacyjne zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
§ 5
1. Kandydat może uzyskać maksymalnie 200 punktów:
1) Maksymalnie 100 punktów za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum (liczba punktów uzyskanych przez kandydata jest równa liczbie punktów zawartych w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu),
a) uczniowi, zwolnionemu przez dyrektora komisji okręgowej z obowiązku przystąpienia do egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum uwzględnia się wyniki uzyskane na świadectwie ukończenia gimnazjum i inne osiągnięcia (maksymalnie 100 punktów) i przelicza procentowo w stosunku do pozostałych kandydatów wg algorytmu 2:1,
b) podania uczniów powracających z zagranicy rozpatrywane są indywidualnie.
2) Maksymalnie 60 punktów za stopnie z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskanych na świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadą
- stopień celujący - 15 punktów
- stopień bardzo dobry - 12 punktów
- stopień dobry - 9 punktów
- stopień dostateczny - 5 punktów
uwzględniając następujące przedmioty do poszczególnych klas:
a) klasa lingwistyczna z rozszerzonym programem nauczania języka angielskiego:
- język polski,
- matematyka,
- język angielski,
- historia,
b) klasa lingwistyczna z rozszerzonym programem nauczania języka niemieckiego lub języka angielskiego:
- język polski,
- język niemiecki / język angielski,
- matematyka,
- geografia,
c) klasa ogólna:
- język polski,
- matematyka,
- język obcy,
- geografia,
d) klasa humanistyczna z rozszerzonym programem nauczania języka polskiego i historii:
- język polski,
- matematyka,
- historia,
- język obcy,
e) klasa matematyczna z rozszerzonym programem nauczania matematyki:
- język polski,
- matematyka,
- geografia,
- język obcy,
f) klasa medyczna z rozszerzonym programem nauczania biologii, chemii i fizyki:
- język polski,
- biologia,
- chemia,
- fizyka,
g) klasa informatyczna z rozszerzonym programem nauczania informatyki i języka angielskiego:
- język polski,
- matematyka,
- język angielski,
- informatyka.
3) Maksymalnie 40 punktów może otrzymać kandydat za inne osiągnięcia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum lub potwierdzone zaświadczeniem dyrektora gimnazjum:
1) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem – 5 punktów,
2) zdobycie tytułu finalisty konkursu o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, którego program obejmował w całości lub poszerzał treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu – 15 punktów,
3) indywidualne osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu wojewódzkim za zajęcie I, II lub III miejsca – 10 punktów,
4) indywidualne osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu powiatowym za zajęcie I, II lub III miejsca – 5 punktów,
5) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi w formie wolontariatu – 5 punktów,
6) finaliści (I-X miejsca) konkursów przedmiotowych na szczeblu rejonowym, w tym konkursów organizowanych przez II LO w Stargardzie Szczecińskim – 5 punktów,
7) wzorowe zachowanie – 5 punktów.
§ 6
Podania absolwentów lat ubiegłych będą rozpatrywane przez komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną po zakończeniu naboru tegorocznych absolwentów i posiadaniu przez szkołę wolnych miejsc.
§ 7
Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do szkoły niezależnie od powyższych kryteriów (§ 8 ust. 8 rozporządzenia MEN z 20.02.2004 r.).
§ 8
Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna dnia:
2 lipca 2010 r. o godz. 15:00
ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do klasy pierwszej i listę kandydatów niezakwalifikowanych w kolejności zgodnej z liczbą uzyskanych punktów.
§ 9
Kandydaci umieszczeni na liście zakwalifikowanych do przyjęcia składają w dniach:
5 – 7 lipca 2010 r. do godz. 12:00
oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w szkole poprzez złożenie oryginału:
1) świadectwa ukończenia gimnazjum,
2) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
3) karty zdrowia ucznia,
oraz
4) kserokopii urzędowego dokumentu potwierdzającego nadanie nr PESEL.
§ 10
Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna w dniu:
7 lipca 2010 r. do godz. 15:00
ogłasza listę kandydatów przyjętych, którzy potwierdzili wolę uczęszczania do szkoły w kolejności zgodnej z liczbą uzyskanych punktów.
§ 11
Rekrutacja uzupełniająca
(w przypadku posiadania przez szkołę wolnych miejsc)
Informacja o prowadzonej rekrutacji uzupełniającej ogłoszona będzie 7 lipca 2010 r. o godz. 15:00 w holu szkoły oraz na stronie internetowej: www.lo2.stargard.edu.pl
Dodatkowe informacje będzie można uzyskać w sekretariacie szkoły pod nr tel: 091-5772535.
1. W dniach 8 – 9 lipca 2010 r. do godz. 15:00 kandydaci niezakwalifikowani w wybranej szkole składają dokumenty:
1) podanie,
2) trzy zdjęcia,
3) zaświadczenie komisji olimpijskiej (dotyczy laureatów i finalistów ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych),
4) zaświadczenie komisji konkursowej (dotyczy laureatów konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu),
5) zaświadczenie dyrektora gimnazjum o udziale w konkursach rejonowych i zajętym miejscu.
2. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.
3. Dnia 12 lipca 2010 r. o godz. 10:00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji uzupełniającej.
4. W dniach 12 – 14 lipca 2010 r. do godz. 10:00 kandydaci umieszczeni na liście zakwalifikowanych składają oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w szkole poprzez złożenie oryginału:
1) świadectwa ukończenia gimnazjum,
2) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
3) karty zdrowia ucznia
oraz
4) kserokopii urzędowego dokumentu potwierdzającego nadanie nr PESEL.
5. Dnia 14 lipca 2010 r. o godz. 13:00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listę przyjętych w rekrutacji uzupełniającej.
§ 12
Rekrutacja dodatkowa
(w przypadku braku pełnego naboru)
Informacja o prowadzonej rekrutacji dodatkowej ogłoszona będzie 14 lipca 2010 r. o godz. 13:00 na stronie internetowej szkoły: www.lo2.stargard.edu.pl
Dodatkowe informacje będzie można uzyskać w sekretariacie szkoły pod nr tel: 091-5772535.
1. Od 14 lipca 2010 r. do 31 sierpnia 2010 r. do godz. 13:00 kandydaci składają w sekretariacie szkoły oryginał:
1) podanie,
2) świadectwa ukończenia gimnazjum,
3) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
4) karty zdrowia ucznia,
oraz
5) kserokopie urzędowego dokumentu potwierdzającego nadanie nr PESEL.
2. Kandydaci będą przyjmowani według kolejności zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsc.
3. 31 sierpnia 2010 r. o godz. 14:00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listę przyjętych w rekrutacji dodatkowej.
§ 13
1. Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ustala i ogłasza, na podstawie wyników postępowania kwalifikacyjnego, listę kandydatów przyjętych do szkoły po rekrutacji podstawowej, uzupełniającej i dodatkowej.
2. Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna sporządza protokół postępowania kwalifikacyjnego po każdej z wymienionych rekrutacji, podpisuje i przekazuje dyrektorowi szkoły.
3. Kandydatom niezakwalifikowanym do przyjęcia do szkoły przysługuje prawo odwołania do dyrektora szkoły w ciągu trzech dni od daty ogłoszenia wyników postępowania kwalifikacyjnego.
4. Uzasadnione odwołanie należy złożyć na piśmie w sekretariacie szkoły.
5. Udzielona odpowiedź na wniesione odwołanie jest ostateczna i nie podlega dalszemu odwołaniu do organu prowadzącego jak również organu nadzoru pedagogicznego.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 II Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida