Regulaminy - archiwum

REGULAMIN REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2009/2010

II Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida

w Stargardzie Szczecińskim

oferuje:

·         naukę w klasach z poszerzoną podstawą programową: j. angielskiego, j. niemieckiego,  j. polskiego, historii, informatyki, biologii, chemii, fizyki, geografii, wiedzy o społeczeństwie, matematyki,

·         języki: angielski, niemiecki, francuski, rosyjski,

·         naukę języków obcych, technologii informacyjnej i informatyki w grupach,

·         nowoczesne laboratorium językowe,

·         2 pracownie informatyczne ze stałym dostępem do Internetu,

·         bibliotekę szkolną wyposażoną w stanowiska multimedialne z dostępem do Internetu,

·         wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,

·         opiekę medyczną,

·         bezpieczne warunki nauki i pobytu w szkole w czasie wolnym,

a po lekcjach:

·         koło języka hiszpańskiego,

·         koło dziennikarskie,

·         klub europejski,

·         przedmiotowe koła zainteresowań,

·         dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące maturzystów do egzaminu maturalnego,

·         zajęcia sportowe,

·         kształcenie regionalne w ramach Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego,

·         współpracę z Teatrem Współczesnym w Szczecinie: warsztaty teatralne prowadzone przy udziale aktorów, kontakty z reżyserami i aktorami, wyjazdy na spektakle i próby,

·         współpraca z Muzeum w Stargardzie Szczecińskim,

·         współpraca z uczelniami wyższymi woj. zachodniopomorskiego,

·         wolontariat młodzieżowy.

Proponowane klasy na rok szkolny 2009/2010:

liczba oddziałów

Oddział

liczba miejsc

przedmiot 1

przedmiot 2

przedmiot 3

1 język obcy

2 język obcy

Zakres rozszerzony

Zakres rozszerzony

Zakres rozszerzony

1

kl. lingwistyczna

28

j. angielski

historia

wos 

j. angielski

j. niemiecki 

angielska

1

kl. lingwistyczna

28

j. niemiecki

geografia

wos

j. niemiecki

j. francuski

niemiecka

1

humanistyczna

28

j. polski

historia

 

j. angielski

j. francuski

1

informatyczna

28

informatyka

j. angielski

matematyka

j. angielski

j. niemiecki

1

medyczna

28

biologia

chemia

fizyka

j. angielski

j. niemiecki

1

krajoznawcza

28

geografia

wos

 

j. niemiecki

j. rosyjski

1

politechniczna

28

informatyka

matematyka

fizyka

j. angielski

j. niemiecki

1

regionalna

28

historia

geografia

 

j. angielski

j. niemiecki

 

Załącznik nr 1

do zarządzenia Nr 4 Dyrektora II L.O.

z dnia 27 lutego 2009 r.

 

 

Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej
II Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida

w Stargardzie Szczecińskim
na rok szkolny 2009/10:

§ 1

1. Kandydaci do II Liceum Ogólnokształcącego składają podania w terminie:

od 11 maja 2009 r. do 5 czerwca 2009 r. (do godz. 15:00).

2. Podanie można pobrać ze strony internetowej szkoły: www.lo2.stargard.edu.pl (link: rekrutacja) lub otrzymać w sekretariacie szkoły w dniach pracy (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 9:00 do 15:00.

3. Do podania należy dołączyć:

1) trzy zdjęcia,

2) zaświadczenie komisji olimpijskiej (dotyczy laureatów i finalistów ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych),

3) zaświadczenie komisji konkursowej (dotyczy laureatów konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu),

4) zaświadczenie dyrektora gimnazjum o udziale w konkursach rejonowych i zajętym miejscu,

4. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.

§ 2

Zmiany wybranej szkoły kandydaci mogą jeszcze dokonać w dniach:

od 10 czerwca 2009 r. do 17 czerwca 2009 r. do godz. 15:00

§ 3

1. Kandydaci uzupełniają złożone podania dostarczając w dniach:

od 19 czerwca 2009 r. do 23 czerwca 2009 r. do godz. 15:00

oryginały lub kopie;

1) świadectwa ukończenia gimnazjum,

2) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub zaświadczenie OKE o zwolnieniu z egzaminu.

Kopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.

2. Każda strona kopi powinna zawierać adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły oraz imienną dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.

3. Podania niekompletne nie będą rozpatrywane przez szkolną komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną.

§ 4

Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna w dniach:

od 23 czerwca 2009 r. (godz. 15:00) do 25 czerwca 2009 r. (do godz. 13:00)

prowadzi postępowanie rekrutacyjne zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.

§ 5

1. Kandydat może uzyskać maksymalnie 200 punktów.

2. 100 punktów za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum (liczba punktów uzyskanych przez kandydata jest równa liczbie punktów zawartych w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu).

3. Uczniowi, zwolnionemu przez dyrektora komisji okręgowej z obowiązku przystąpienia do egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum uwzględnia się wyniki uzyskane na świadectwie ukończenia gimnazjum i inne osiągnięcia (maksymalnie 100 punktów) i przelicza procentowo w stosunku do pozostałych kandydatów wg algorytmu 2:1.

4. Podania uczniów powracających z zagranicy rozpatrywane są indywidualnie.

5. 100 punktów w proporcji 80/20 przyznaje szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna za wyniki uzyskane na świadectwie ukończenia gimnazjum i inne osiągnięcia ucznia.

6. Oceny z poszczególnych przedmiotów przeliczane są na punkty zgodnie z zasadą:

1) 20 punktów – ocena: celujący

2) 16 punktów – ocena: bardzo dobry

3) 12 punktów – ocena: dobry

4) 8 punktów – ocena: dostateczny

7. Maksymalne 80 punktów za wyniki uzyskane na świadectwie kandydat może otrzymać z czterech następujących przedmiotów:

1) dwóch jednakowych dla wszystkich kandydatów

a) język polski

b) matematyka

oraz dwóch przedmiotów w zależności od wybranej klasy:

2) klasa lingwistyczna z rozszerzonym programem nauczania j. angielskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie:

a) język angielski

b) historia

3) klasa lingwistyczna z rozszerzonym programem nauczania j. niemieckiego, geografii i wiedzy o społeczeństwie:

            a) j. niemiecki

            b) geografia

4) klasa medyczna z rozszerzonym programem nauczania biologii, chemii i fizyki:

            a) biologia

            b) chemia

5) klasa politechniczna z rozszerzonym programem nauczania matematyki, informatyki i fizyki:

            a) informatyka

            b) fizyka

6) klasa humanistyczna z rozszerzonym programem nauczania j. polskiego i historii:

            a) historia

            b) j. obcy

7) klasa krajoznawcza z rozszerzonym programem nauczania geografii i wiedzy o społeczeństwie:

            a) geografia

            b) wos

8) klasa regionalna z rozszerzonym programem nauczania historii i geografii:

            a) historia

            b) geografia

9) klasa informatyczna z rozszerzonym programem nauczania informatyki, j. angielskiego i matematyki:

            a) informatyka

            b) j. angielski

8. Maksymalną ilość 20 punktów kandydat może otrzymać za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum lub potwierdzone zaświadczeniem dyrektora gimnazjum:

1) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem – 15 punktów,

2) udział w konkursach organizowanych przez kuratorów oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim – 15 punktów,

3) osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu wojewódzkim za zajęcie I, II lub III miejsca – 10 punktów,

4) osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu powiatowym za zajęcie I, II lub III miejsca – 5 punktów,

5) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego – 5 punktów,

6) finaliści (I-X miejsce) konkursów przedmiotowych na szczeblu rejonowym (w tym konkursów organizowanych przez II LO w Stargardzie Szczecińskim) – 5 punktów,

7) wzorowe zachowanie – 5 punktów.

§ 6

Podania absolwentów lat ubiegłych będą rozpatrywane przez komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną po zakończeniu naboru tegorocznych absolwentów i posiadaniu przez szkołę wolnych miejsc.

§ 7

Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu  wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do szkoły niezależnie od powyższych kryteriów (§ 8 ust. 8 rozporządzenia  MEN z 20.02.2004 r.)

§ 8

Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna dnia:

26 czerwca 2009 r. o godz. 15:00

ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do klasy pierwszej i listę kandydatów niezakwalifikowanych w kolejności zgodnej z liczbą uzyskanych punktów.

§ 9

Kandydaci umieszczeni na liście zakwalifikowanych do przyjęcia składają do dnia:

30 czerwca 2009 r. do godz. 13:00

oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w szkole poprzez złożenie oryginału:

1) świadectwa ukończenia gimnazjum,

2) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,

3) karty zdrowia ucznia,

oraz

4) kserokopii urzędowego dokumentu potwierdzającego nadanie nr PESEL.

§ 10

Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna w dniu:

30 czerwca 2009 r. o godz. 15:00

ogłasza listę kandydatów przyjętych, którzy potwierdzili wolę uczęszczania do szkoły w kolejności zgodnej z liczbą uzyskanych punktów.

§ 11

Rekrutacja uzupełniająca

(w przypadku posiadania przez szkołę wolnych miejsc)

1. Informacja o prowadzonej rekrutacji uzupełniającej ogłoszona będzie 30 czerwca 2009 r. o godz. 15:00 w holu szkoły oraz na stronie internetowej: www.lo2.stargard.edu.pl

Dodatkowych informacji będzie można uzyskać w sekretariacie szkoły pod nr tel: 091-5772535.

2. W dniach od 1 lipca 2009 r. do 3 lipca 2009 r. do godz. 15:00 kandydaci niezakwalifikowani w wybranej szkole składają dokumenty:

1) podanie,

2) trzy zdjęcia,

3) zaświadczenie komisji olimpijskiej (dotyczy laureatów i finalistów ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych),

4) zaświadczenie komisji konkursowej (dotyczy laureatów konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu),

5) zaświadczenie dyrektora gimnazjum o udziale w konkursach rejonowych i zajętym miejscu,

3. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.

4. Dnia 6 lipca 2009 r. o godz. 12:00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji uzupełniającej,

5. Od 6 lipca 2009 r. do 8 lipca 2009 r. do godz. 12:00 kandydaci umieszczeni na liście zakwalifikowanych składają oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w szkole poprzez złożenie oryginału:

1) świadectwa ukończenia gimnazjum,

2) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,

3) karty zdrowia ucznia.

oraz

4) kserokopii urzędowego dokumentu potwierdzającego nadanie nr PESEL.

6. Dnia 8 lipca 2009 r. o godz. 15:00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listę przyjętych w rekrutacji uzupełniającej.

§ 12

Rekrutacja dodatkowa

(w przypadku nie dokonania pełnego naboru)

1. Informacja o prowadzonej rekrutacji dodatkowej ogłoszona będzie 20 sierpnia 2009 r. o godz. 15:00 na stronie internetowej szkoły: www.lo2.stargard.edu.pl

Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły pod nr tel: 091-5772535.

2. Od 24 sierpnia 2009 r. do 28 sierpnia 2009 r. do godz. 13:00 kandydaci składają w sekretariacie szkoły oryginał:

1) podanie,

2) świadectwa ukończenia gimnazjum,

3) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,

4) karty zdrowia ucznia,

oraz

5) kserokopie urzędowego dokumentu potwierdzającego nadanie nr PESEL.

3. Kandydaci będą przyjmowani według kolejności zgłoszenia do wyczerpania limitu miejsc.

4. 28 sierpnia 2009 r. o godz. 14:00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listę przyjętych w rekrutacji dodatkowej.

§ 13

1. Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ustala na podstawie wyników postępowania kwalifikacyjnego i ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły po rekrutacji podstawowej, uzupełniającej i dodatkowej.

2. Szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna sporządza protokół postępowania kwalifikacyjnego po każdej z wymienionych rekrutacji, podpisuje i przekazuje dyrektorowi szkoły.

3. Kandydatom niezakwalifikowanym do przyjęcia do szkoły przysługuje prawo odwołania do dyrektora szkoły do godz. 12:00 dnia następnego od ogłoszenia wyników rekrutacji.

4. Uzasadnione odwołanie na piśmie należy złożyć w sekretariacie szkoły.

5. Udzielona odpowiedź na wniesione odwołanie jest ostateczna i nie podlega dalszemu odwołaniu do organu prowadzącego jak również organu nadzoru pedagogicznego.

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 marca 2009 19:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Stanisław Pabiniak
Ilość wyświetleń: 2834
18 marca 2009 19:26 (Stanisław Pabiniak) - Utworzenie dokumentu.